MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Genetik ve Biyomühendislik
GBE 303 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Biyotransport Olayları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GBE 303
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı temel akışkanlar mekaniği ve biyolojik sistemlerde sıvı taşınımı hakkında bilgi vermek, momentum ve kütle transferi kanunlarını moleküler ve makroskopik düzeylerde analiz etmek ve temel prensipleri problemlerin çözümünde uygulamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders akışkanların özelliklerini, akışkan hareketindeki basınç değişimlerini, dolaşımda sıvı taşınımını, Bernoulli prensibinin biyolojik sistemlerdeki uygulamalarını, momentum ve kütle taşınımlarına ilişkin denklemleri, difüzyon ve konveksiyonu kapsamaktadır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Biyotransporta giriş ve temel kavramlar | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition - Chapter 1 |
2 | Akışkanların özellikleri, viskozite, akışkan davranışının analizi, Newton’un viskozite yasası | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition – Chapter 1 and 2, Introduction to Fluid Mechanics, 5th Edition– Chapter 1 |
3 | Yüzey gerilimi, kapilarite, Laplace yasası, membran ve korteks gerilimi | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition – Chapter 2, Introduction to Fluid Mechanics, 5th Edition– Chapter 1 |
4 | Temel basınç alanı denklemi. Akışkan içindeki basınç dağılımı. Statik, durgun, dinamik ve toplam basınç | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition – Chapter 2, Introduction to Fluid Mechanics, 5th Edition– Chapter 2 and 3 |
5 | Temel akışkanlar dinamiği ve biyolojik-medikal sistemlere uygulamaları. Bernoulli denklemi. | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition – Chapter 3, 4 and 5, Introduction to Fluid Mechanics, 5th Edition– Chapter 3 |
6 | Dolaşımda sıvı taşınımı. Momentum taşınımının temelleri. | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition – Chapter 3, 4 and 5, Introduction to Fluid Mechanics, 5th Edition– Chapter 5 and 8 |
7 | Momentum korunumuna ve uygulamalarına ilişkin bağıntılar. | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition – Chapter 3, 4 and 5, Introduction to Fluid Mechanics, 5th Edition– Chapter 5 and 8 |
8 | Arasınav | |
9 | Kontrol hacmi analizi. Kütle taşınımının temelleri. | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition – Chapter 5 and 6, Introduction to Fluid Mechanics, 5th Edition– Chapter 5 |
10 | Kütlenin korunumu. Süreklilik denklemi. | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition – Chapter 5 and 6, Introduction to Fluid Mechanics, 5th Edition– Chapter 5 |
11 | Difüzyon ve konveksiyon. | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition – Chapter 6, 7 and 8 |
12 | Gözenekli ortamda taşınım. | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition – Chapter 6, 7 and 8 |
13 | Kütle transferi ve biyokimyasal etkileşimler | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition- Chapter 10 |
14 | Katı tümörlerde ilaç ve makromolekül taşınımı | Transport Phenomena in Biological Systems, 2nd Edition- Chapter 15 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Transport Phenomena in Biological Systems, Second Edition Pearson Prentice Hall Bioengineering. 2010 by George A Truskey, Fan Yuan, David F. Katz. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | ‘‘Introduction to Fluid Mechanics’’, (5th Edition) by Donald, F. Young, Bruce, R. Munson, Theodore H. Okiishi, and Wade W. Huebsch. John Wiley & Sons, New York, USA, 2011.
‘‘Transport Phenomena’’, (2nd Edition) by R. Byron Bird, Warren E. Stewart, Edwin N. Lightfoot. John Wiley & Sons, Inc., 2002.
‘‘Biological and Bioenvironmental Heat and Mass Transfer’’, by Datta, AK., 2002. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
14
|
14
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
0
|
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Genetik ve Biyomühendislik konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
X | ||||
2 | Karmaşık Genetik ve Biyomühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
X | ||||
4 | Genetik ve Biyomühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
5 | Genetik ve Biyomühendislik araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | Genetik ve Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Genetik ve Biyomühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir; Genetik ve Biyomühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; Genetik ve Biyomühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Genetik ve Biyomühendislik ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Genetik ve Biyomühendislik alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Genetiğinde’ Başarı Var
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Genetik ve Biyomühendislik Bölümü’nden bu yıl mezun olan Ezgi Kaya, Almanya’nın Münih şehrindeki dünyaca ünlü Ludwig Maximilian Üniversitesi’ne
Genetikçilerin ‘Almanya’ başarısı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Genetik ve Biyomühendislik Bölümü’nden yeni mezun olan 9 öğrenci, yüksek lisans için Almanya’daki 6 farklı üniversiteden kabul alarak
Lisans Öğrencilerimizin Sanayi Ortaklı TÜBİTAK Projesi Kabul Edildi
Genetik ve Biyomühendislik bölümü 4. Sınıf öğrencilerimizden Alara Aysu Çandarlı’nın yürütücüsü ve Mert Ali Çalışkan’ın araştırmacı olduğu, Dr. Öğr. Üyesi Işınay E.
Lisans Öğrencilerimizin Proje Başarısı
Danışmanlığını bölümümüz öğretim üyelerinin yaptığı projeler ile lisans öğrencilerimiz, 2209-A TÜBİTAK BİDEB Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye hak kazanmıştır. Ayrıntıları aşağıda
Gençlerden ‘sürdürülebilir enerji’ fikirleri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), sanayiden ulaşıma kadar pek çok alanda kullanılan, karbon salınımına yol açmadığı için çevreci özelliğiyle ön plana çıkan biyohidrojenle
Kaplıcada keşif
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Genetik ve Biyomühendislik Bölümü’nden Dr. Öğretim Üyesi Mine Güngörmüşler ve iki yüksek lisans öğrencisi, İzmir’de bulunan 5 kaplıcadaki
Dünyadaki 7 kişi arasına girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Genetik ve Biyomühendislik Bölümü’nden bu yıl mezun olan Arda Kıpçak, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) dünyaca ünlü Virginia Üniversitesi’ne
Virüse karşı ‘akıllı kabin’
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden (İEÜ) Doç. Dr. Osman Doluca ve 4 öğrencisi, Kovid-19 virüsünün tespiti için vakalardan alınan numunelerin, teste gönderilmeden önce steril