Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Medya ve İletişim (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

      Genetik ve Biyomühendislik

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Hakkımızda
        • Misyon - Vizyon
        • Eğitim Amaçları
        • Program Çıktıları
        • Danışma Kurulu
        • Uygulamalı Eğitimler Komisyonu
      • Akademik
        • Öğretim Programı (2020 Sonrası)
        • Akademik Kadro
        • Genel Eğitim Dersleri
        • Çift Anadal Programı
        • Erasmus
      • Akreditasyon
        • Müdek
        • Eur-Ace Bachelor
      • Araştırma
        • Bitirme Projeleri
        • Akademik Yayınlar
      • Staj
      • Mezunlarımız
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • Tüm Haberler
        • Etkinlikler
          • Dünya Dna Günü
      • İletişim
        • İletişim

      GBE 330 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Nobel Prize-Winning Studies
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      GBE 330
      FALL
      3
      0
      3
      5

      Ön-Koşul(lar) Yok
      Dersin Dili English
      Dersin Türü ELECTIVE_COURSE
      Dersin Düzeyi Lisans
      Dersin Veriliş Şekli Face to Face
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Discussion
      Q&A
      Lecture / Presentation
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Prof. Dr. Zeynep Fırtına Karagonlar
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Prof. Dr. Zeynep Fırtına Karagonlar
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı The Nobel Prize is an international award administered by the Nobel Foundation in Stockholm, Sweden to “those who, during the preceding year, shall have conferred the greatest benefit on mankind”. By selecting Nobel prize-winning contributions in Genetics and Bioengineering-related areas, this course will focus on exploring the history behind some of the greatest achievements in science. We will further examine the lives of the laureates, the science behind the discovery and the impact of the prize on society.
      Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
      Ad Açıklama PC Alt * Katkı Düzeyi
      1 2 3 4 5
      LO1 Explain historical, economical and sociocultural aspects of The Nobel Prize 11 X
      LO2 Describe the scientific background and applications of Nobel Prize-winning studies in the field of Genetics and Bioengineering, as well as discuss these studies from ethical perspective 1.5 X
      LO3 Discuss the achievements of selected Nobel laureates and their impacts on society 1.6 X
      LO4 Perform literature search, write a scientific essay, and perform an oral presentation on a selected Nobel Prize. 5.1 X
      Ders Tanımı This course covers the scientific description and contribution of Nobel Prize-winning studies in the field of Genetics and Bioengineering.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
      -

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      X
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
      1 Introduction to Nobel Prize www.nobelprize.org LO1
      2 “Genetic regulation of organ development and programmed cell death” - Sydney Brenner, H. Robert Horvitz and John E. Sulston Sydney Brenner. Nature’s gift to science. Nobel Lecture, December 8, 2002. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/brenner-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) H. Robert Horvitz. Worms, life and death. Nobel Lecture, December 8, 2002 https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/horvitz-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) John E. Sulston. C. elegans: The cell Lineage and beyond. Nobel Lecture, December 8, 2002.https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/sulston-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) LO2
      3 “Discovery and development of the green fluorescent protein” - Osamu Shimomura, Martin Chalfie and Roger Y. Tsie Osamu Shimomura. Discovery of green fluorescent protein, GFP. Nobel Lecture, December 8, 2008. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/shimomura_lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) Roger Y. Tsien. Constructing and exploiting the fluorescent protein paintbox. Nobel Lecture, December 8, 2008. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/tsien_lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) LO2
      4 “The specificity in development and control of the immune system and the discovery of the principle for production of monoclonal antibodies” - Niels K. Jerne, Georges J.F. Köhler and César Milstein Niels K. Jerne. The generative grammar of, the immune system. Nobel lecture, 8 December 1984. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/jerne-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) Georges Köhler. Derivation and diversification of monoclonal antibodies. Nobel lecture, 8 December, 1984. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/kohler-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) César Milstein. From the structure of antibodies to the diversification of the immune response. Nobel lecture, 8 December, 1984. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/milstein-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) LO2
      5 “Odorant receptors and the organization of the olfactory system” - Richard Axel and Linda B. Buck Richard Axel. Scents and sensibility: a molecular logic of olfactory perception. Nobel Lecture, December 8, 2004. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/axel-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) Linda B. Buck. Unraveling the sense of smell. Nobel Lecture, December 8, 2004. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/buck-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) LO2
      6 “The biochemistry of nucleic acids, with particular regard to recombinant-DNA” - Paul Berg “The determination of base sequences in nucleic acids” - Walter Gilbert and Frederick Sanger Nicole Kresge, Robert D. Simoni and Robert L. Hill Amino Acyl Ribonucleic Acid Formation and Recombinant DNA Technology: the Work of Paul Berg. The journal of biological chemistry Vol. 280, No. 45, Issue of November 11, p. e42, 2005. Shendure J, Balasubramanian S, Church GM, Gilbert W, Rogers J, Schloss JA, Waterston RH. DNA sequencing at 40: past, present and future. Nature. 2017 Oct 19;550(7676):345-353. doi: 10.1038/nature24286. Epub 2017 Oct 11. LO2
      7 “Discovery of cancer therapy by inhibition of negative immune regulation” - James P. Allison and Tasuku Honjo C. I. Edvard Smith, Rikard Holmdahl, Olle Kämpe & Klas Kärre. Discovery of cancer therapy by inhibition of negative immune regulation. Members of the Nobel Committee and Members of the Nobel Assembly. Karolinska Institutet, Stockholm, September 30, 2018. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/10/advanced-medicineprize2018.pdf (28/04/2019 - 14:02) LO3
      8 Midterm -
      9 “The discovery that mature cells can be reprogrammed to become pluripotent” - Sir John B. Gurdon and Shinya Yamanaka and “Discoveries of mechanisms for autophagy” - Yoshinori Ohsumi "Sir John B. Gurdon. The Egg and the Nucleus: A Battle for Supremacy. Nobel Lecture, December 7, 2013. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/gurdon-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) Shinya Yamanaka. The Winding Road to Pluripotency. Nobel Lecture, December 7, 2012. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/yamanaka-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) Yoshinori Ohsumi. Molecular Mechanisms of Autophagy in Yeast. Nobel Lecture, December 7, 2016. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/ohsumi-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) " LO3
      10 “Discoveries of molecular mechanisms controlling the circadian rhythm” - Jeffrey C. Hall, Michael Rosbash and Michael W. Young Huang RC. The discoveries of molecular mechanisms for the circadian rhythm: The 2017 Nobel Prize in Physiology or Medicine. Biomed J. 2018 Feb;41(1):5-8. doi: 10.1016/j.bj.2018.02.003. Epub 2018 Mar 29. LO3
      11 ”Invention of the polymerase chain reaction (PCR) method” - Kary B. Mullis Kary B. Mullis. The Polymerase Chain Reaction. Nobel Lecture, December 8, 1993. https://www.nobelprize.org/prizes/chemistry/1993/mullis/lecture/ (28/04/2019 - 14:02) LO3
      12 “Discoveries of cells that constitute a positioning system in the brain” - John O’Keefe, May-Britt Moser and Edvard I. Moser John O’Keefe. Spatial Cells in the Hippocampal Formation. Nobel Lecture, 7 December 2014. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/okeefe-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) May-Britt Moser. Grid Cells, Place Cells and Memory. Nobel Lecture, 7 December 2014. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/may-britt-moser-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) Edvard I. Moser. Grid Cells and the Entorhinal Map of Space. Nobel Lecture, 7 December 2014. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/edvard-moser-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) LO3
      13 “Discovery of RNA interference – gene silencing by double-stranded RNA” - Andrew Z. Fire and Craig C. Mello Andrew Z. Fire. Gene silencing by double stranded RNA. Nobel Lecture, December 8, 2006. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/fire_lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) Craig C. Mello. Return to the RNAi world: rethinking gene expression and evolution. Nobel Lecture, December 8, 2006. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/mello_lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) LO4
      14 “Development of a method for genome editing." Emmanuelle Charpentier Jennifer A. Doudna Tomas Lindahl. The Intrinsic Fragility of DNA. Nobel Lecture, December 8, 2015. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/lindahl-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) Paul Modrich. Mechanisms in E. coli and Human Mismatch Repair. Nobel Lecture, December 8, 2015. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/modrich-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) Aziz Sancar. Mechanisms of DNA Repair by Photolyase and Excision Nuclease. Nobel Lecture, December 8, 2015. https://www.nobelprize.org/uploads/2018/06/sancar-lecture.pdf (28/04/2019 - 14:02) LO4
      15 Review of the course Emmanuelle Charpentier and Jennifer A. Doudna, Genetic scissors: a tool for rewriting the code of life. https://www.nobelprize.org/uploads/2020/10/popular-chemistryprize2020.pdf (09/06/2012 - 17:00) LO4
      16 Final -

       

      Ders Kitabı Francis Leroy. A Century of Nobel Prize Recipients: Chemistry Physics and Medicine (Neurological Disease & Therapy) 1st Edition. CRC Press 1 edition (March 13 2003). ISBN: 978-0824708764.
      Önerilen Okumalar/Materyaller -

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO1 LO2 LO3 LO4
      Ödev 1 25 X X
      Sunum / Jüri Önünde Sunum 1 25 X X
      Ara Sınav 1 20 X X
      Final Sınavı 1 30 X X
      Toplam 4 100

       

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Katılım - - -
      Teorik Ders Saati 16 3 48
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati - - -
      Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
      Arazi Çalışması - - -
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği - - -
      Portfolyo - - -
      Ödev 1 10 10
      Sunum / Jüri Önünde Sunum 1 20 20
      Proje - - -
      Seminer/Çalıştay - - -
      Sözlü Sınav - - -
      Ara Sınavlar 1 20 20
      Final Sınavı 1 20 20
          Toplam 150

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      # PC Alt Program Yeterlilikleri / Çıktıları * Katkı Düzeyi
      1 2 3 4 5
      1

      Engineering Knowledge: Knowledge of mathematics, science, basic engineering, computation, and related engineering discipline-specific topics; the ability to apply this knowledge to solve complex engineering problems.

      1

      Mathematics

      2

      Science

      3

      Basic Engineering

      4

      Computation

      5

      related engineering discipline-specific topics

      LO2
      6

      the ability to apply this knowledge to solve complex engineering problems.

      LO3
      2

      Problem Analysis: Ability to identify, formulate and analyze complex engineering problems using basic knowledge of science, mathematics and engineering, and considering the UN Sustainable Development Goals relevant to the problem being addressed.

      3

      Engineering Design: The ability to devise creative solutions to complex engineering problems; the ability to design complex systems, processes, devices or products to meet current and future needs, considering realistic constraints and conditions.

      1

      Ability to design creative solutions to complex engineering problems.

      2

      Ability to design complex systems, processes, devices or products to meet current and future needs, considering realistic constraints and conditions.

      4

      Use of Techniques and Tools: Ability to select and use appropriate tectıniques, resources, and modern engineering and computing tools. including estimation and modeling. far the analysis and solution of complex engineering problems while recognizing their limitations.

      5

      Research and ınvestigation: Ability to use research methods ta investigate complex engineering problems, including literature research, designing and conducting experiments, collecting data, and analyzing and interpreting results.

      1

      Literature research far the study of complex engineering problems

      LO4
      2

      Designing experiments

      3

      Ability to use research methods, including conducting experiments, collecting data. analyzing and interpreting results

      6

      Global lmpact of Engineering Practices: Knowledge of the impacts of engineering practices on s.ociety, health and safety. ttıe economy, sustainability and the environment \ıVlthin the context of the UN Sustainable Development GoaJs; awareness of the legal implications of engineering solutions.

      1

      Knowledge of ttıe impacts of engineering practices on society, health and safety, economy, su.stainability and the environment, within the context of the UN Sustainable Development Goals.

      2

      Awareness of the legal implications of engineering solutions

      7

      Ethical Behavlor: Acting in accordance with the principles of the engineering profession. knowledge about ethical ,esponsibility; awareness of being impartial. without discrimination, and being inclusive of diversity.

      1

      Acting in accordance with engineering professional principles. information about ethical responsibility

      2

      Awareness of being impartial and indusive of diversity, without disaiminating on any subject.

      8

      lndividual and Teamwork: Ability to work effectively individually and as a team member or leader on interdis.ciplinary and multidisciplinary teams (face-to-face, remote or hybrid).

      1

      lndividually and within the discipline

      2

      Ability to work effectivefy as a team member or leader in mutti-disciplinary teams (face-to-face, remote or hybrid)

      9

      Verbal and Written Communication: Taking into account the various differences of the target audience (such as education, language, profession) on technical issues.

      1

      Verbal

      2

      Ability to communicate effectively in writing.

      10

      Project Management: Knowledge of business practices such as project management and economic feasibility analysis; awareness of entrepreneurship and innovation.

      1

      Knowledge of business practices such as project management and economic feasibility analysis;

      2

      Awareness of entrepreneurship and innovation.

      11

      Lifelong Learning: Lifelong learning skills that include being able to learn independently and continuously, adapting to new and developing technologies. and thinking questioningly about tedınological changes

      LO1

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      ‘Gen’lerinde Başarı Var
      ‘Gen’lerinde Başarı Var

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Genetik ve Biyomühendislik Bölümü’nde eğitim gören gençler, başarılı çalışmalarıyla dünyaca ünlü üniversitelerin ilk tercihi oldu.  ...

      İlgili SKA:
      3
      4
      17
      Devamı
      Yaşlıların Yaşam Kalitesi Artacak: Yeni İlaç İçin Çalışmalar Başladı
      Yaşlıların Yaşam Kalitesi Artacak: Yeni İlaç İçin Çalışmalar Başladı

      İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görevli 4 bilim insanı, eklemdeki doku ve kıkırdak kaybına bağlı olarak çoğunlukla 55 yaş üstü bireylerde ...

      Devamı
      ‘Genetiğinde’ Başarı Var
      ‘Genetiğinde’ Başarı Var

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Genetik ve Biyomühendislik Bölümü’nden bu yıl mezun olan Ezgi Kaya, Almanya’nın Münih şehrindeki dünyaca ünlü Ludwig ...

      Devamı
      Genetikçilerin ‘Almanya’ başarısı
      Genetikçilerin ‘Almanya’ başarısı

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Genetik ve Biyomühendislik Bölümü’nden yeni mezun olan 9 öğrenci, yüksek lisans için Almanya’daki 6 farklı üniversiteden ...

      Devamı
      Gençlerden ‘sürdürülebilir enerji’ fikirleri
      Gençlerden ‘sürdürülebilir enerji’ fikirleri

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), sanayiden ulaşıma kadar pek çok alanda kullanılan, karbon salınımına yol açmadığı için çevreci özelliğiyle ön plana ...

      Devamı
      Kaplıcada keşif
      Kaplıcada keşif

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Genetik ve Biyomühendislik Bölümü’nden Dr. Öğretim Üyesi Mine Güngörmüşler ve iki yüksek lisans öğrencisi, İzmir’de bulunan ...

      Devamı
      Dünyadaki 7 kişi arasına girdi
      Dünyadaki 7 kişi arasına girdi

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Genetik ve Biyomühendislik Bölümü’nden bu yıl mezun olan Arda Kıpçak, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) dünyaca ünlü ...

      Devamı
      Virüse karşı ‘akıllı kabin’
      Virüse karşı ‘akıllı kabin’

      İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden (İEÜ) Doç. Dr. Osman Doluca ve 4 öğrencisi, Kovid-19 virüsünün tespiti için vakalardan alınan numunelerin, teste gönderilmeden ...

      Devamı

      İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU